Poznáte tieto semienka? Tu sú 4 neuveriteľné zdravotné výhody, ktoré ponúkajú

27 februára, 2020 Naposledy upravené 27 apríla, 2020

Zdravotné výhody Chia semienok sú úžasné. Prezradíme vám, prečo by ste mali tieto semienka zaradiť do svojho jedálnička. Niektoré výhody prevládajú nad ostatnými, ale najlepším spôsobom ako si ich všetky overiť je začať tento zázrak prírody konzumovať!

ANTIOXIDANTY

Chia semienka sú bohaté na antioxidanty, ktoré v našom tele bojujú s voľnými radikálmi. Tiež chránia bunky a dokonca pomáhajú aj v boji proti rakovine a ochoreniam srdca. Chia semienka môžete pokojne pridať do polievok alebo šalátov. Pokojne ich uvarte alebo jedzte surové.

VLÁKNINA PRE LEPŠIE TRÁVENIE

Chia napomáhajú tráveniu, ktoré má na starosti udržanie celkovej pohody vo vašom tele. Sú  síce veľmi bohaté na vlákninu, ale neodporúča sa konzumovať ich vo veľkom množstve. Iba 10g predstavuje 40% dennej odporúčanej dávky vlákniny.

PROTEÍNY PRE SVALY

Chia semienka vám poskytnú 17g rastlinných bielkovín v 100g. To je presne 1/3 dennej odporúčanej dávky. Priemerný človek by mal prijať toľko proteínov denne. Chia sú skvelou voľbou pre vegetariánov, ktorí chcú prijať odporúčané množstvo bielkovín denne a tiež pre všetkých ostatných, ktorí chcú znížiť konzumáciu mäsa. Dávka 100g Chia semienok denne dokonale prispeje k potrenému množstvu proteínov denne.

OMEGA-3 KYSELINY PRE ZDRAVÝ KARDIOVASKULÁRNY SYSTÉM

Chia obsahujú omega-3 kyseliny, ktoré sú skvelé pre kardiovaskulárny systém. Pomáhajú tiež v prevencii proti infarktu a zvýšenému cholesterolu.